وبلاگicon

خدمت به مردم عبادت است

نت استارت، راهنمای کسب و کار در اینترنت

در این بلاگ تمامی مطالب وبلاگ قبلی به همراه مطلابی تازه تر و جدید تر به شما ارائه خواهیم داد؛هم چنین در این بلاگ نرم افزارهای کاربردی نیز قرارخواهد گرفت.با آرزوی موفق شدن شما در زندگیتان.

بایگانی

Nvidia غول ۳۰۰۰ دلاری خود، GTX Titan Z را معرفی کرد

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۰۴ ب.ظ


2487156-titan1

امروز در طی کنفرانس سالانه ی کمپانی Nvidia، این شرکت از کارت گرافیک غول آسای خود پرده برداری کرد

این شرکت کارت گرافیک GeForce GTX Titan Z را با این عنوان معرفی کرد: ” کارت گرافیک جدیدی که قول می دهد به قدرت ابرکامپیوتر ها نزدیک باشد”. این کارت گرافیک با قیمت ۳۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. این کارت گرافیک از دو پردازنده ی گرافیکی کپلر و ۱۲ گیگابایت حافظه ی بافر تشکیل شده است.  در ساخت این دستگاه از دو چیپ GK110 استفاده شده است. قدرت این کارت گرافیک توسط ۵,۷۶۰ هسته ی پردازشی(در کل)  یا ۲,۸۸۰ در هر یک از دو پردازنده ی گرافیکی آن تامین می شود. همچنین این کارت گرافیک برای پخش تصاویر ۵K و پخش بر روی چند مانیتور طراحی شده است.

Jen-Hsun Huang مدیر اجرایی انویدیا می گوید: ” اگر شما نیاز شدیدی به یک ابر کامپیوتر در زیر میز کارتان دارید، ما این کارت گرافیک را به شما پیشنهاد می کنیم”.

انویدیا می گوید که کارت گرافیک Titan Z آنها با تمامی کارت گرافیک های دوتایی موجود تفاوت دارد. چون که هر دو پردازنده ی گرافیکی آن با یک قدرت در حال انجام وظیفه هستند و از قابیت تعیین قدرت پویایی بهره می برند. این جمله به این معنیست که هیچ یک از ۲ پردازنده ی گرافیکی موجود در کارت گرافیک به مشکل بر نمی خورند.

این کارت گرافیک پر قدرت بسیار کم سروصدا و خنک بوده و با توجه به سرعت و قدرت بالای آن اصلا مشکل گرمایی ندارد.

منبع:سایت گیمفا

  • فرزام بورجردی

نظرات  (۳)

  • سید مجتبی علمدار
  • ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی